ZSEBREMEGY.HU
  • Címlap
  • Állami támogatások
  • Személyi kölcsön
  • Hitelek
  • Jó tudni
  • Rendszeres ellátások
  • Fizetős utak
  • Adózás
  • Rövid hírek
NÉPSZERŰ:
  • Meddig érvényes egy bankkártya, és mit kell tudni az új bankkártyáról?
  • Bankszámlanyitás otthonról – Az ügyintézés menete
  • Kinek éri meg alapszámlát nyitni?
  • Mire érdemes odafigyelni az életbiztosítás megkötésekor a biztos védelem érdekében?
  • Így kamatozhat a folyószámlán álló pénz
  • Pénzügyek nyomon követése – Mit árul el a bankszámlakivonat?
  • Az 5%-os lakáshitel feltételei és igénylése
  • Tippek az otthon fenntarthatóságának és energiatakarékosságának növelésére
ZSEBREMEGY.HU
  • Címlap
  • Állami támogatások
  • Személyi kölcsön
  • Hitelek
  • Jó tudni
  • Rendszeres ellátások
  • Fizetős utak
  • Adózás
  • Rövid hírek
ZSEBREMEGY.HU

Ilyen kilátások vannak a dugódíjra

0
By on Jó tudni

Az önkormányzati választások kampányának kezdete óta egyre égetőbb kérdést jelent a dugódíj. A főváros új vezetésének nem titkolt szándéka volt ezen díj bevezetése, mostanra azonban kiderült, mekkora is ennek a támogatottsága a magyar lakosság körében.

Felmérést végeztek

A Free Association és a K&H közösen végeztek egy felmérést arról, hogy a magyaroknak milyen a biztonságérzetük és a jövőképük, ennek keretei között pedig az is kiderült, hogy a lakosság körében mennyire népszerű a dugódíj tervezete, illetve hogy miképpen vélekedik erről a társadalom. A kutatást ötszáz fő megkérdezésével végezték el, a felmérés pedig nem sokkal a az önkormányzati választás után, 2019. novemberének második felében zajlott.

Megoszlanak a vélemények

Budapesten már évek óta fejtörést jelent a dugódíj bevezetése. Magyarország fővárosának évről évre nagyobb a forgalma, egyre több a kocsi a városban, egyre nagyobb problémák vannak a parkolással és egyre nehezebb eljutni A-ból B-be. Már az előző főpolgármester, Tarlós István is igyekezett kidolgozni egy olyan rendszert, amivel a megnövekedett forgalmat némiképpen kordában tarthatná, Karácsony elődje azonban lassabban, megfontoltabban, a szükséges előkészületeket megtéve szerette volna csak bevezetni ezeket. A 2019-es önkormányzati választások egyik legnagyobb kérdése a dugódíj jövője volt. Tarlós továbbra is a fontolva haladók útját kívánta járni, az újonnan megválasztott főpolgármester azonban céljának kiáltotta ki, hogy a fővárost visszaadja a bicikliseknek, sétálóknak és a fáknak, mindezt pedig az autós forgalom rovására. Karácsony korábban arról beszélt, hogy a dugódíjat abban az esetben fogják bevezetni, ha ezt Budapest lakossága megszavazza, a választása után nem sokkal azonban kijelentette, hogy előbb vagy utóbb mindenképpen be kell vezetni ezt. 

A kérdés csak az, hogy mikor, ami pedig nem lényegtelen kérdés, figyelembe véve a társadalom vélekedését. A megkérdezetteknek ugyanis mindössze tizennégy százaléka ért egyet teljes mértékben azzal, hogy szükség van dugódíjra, kilenc százalékuk vélekedése szerint pedig még a vidéki városokban is igen hasznos intézkedés lenne ez. A megkérdezettek hetvennégy százaléka kifejezetten ellenzi a korlátozás bevezetését, hetvenegy százalékuk pedig károsnak nevezte.

Mire lenne jó a dugódíj?

A dugódíj bevezetésének hátterében természetesen elsősorban környezetvédelmi okok állnak. Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a zöld politika, emellett az igény is egyre nagyobb arra, hogy a politikusok foglalkozzanak a környezetvédelemmel. A kutatásban résztvevők bíznak abban, hogy lesz pozitív hozadéka a dugódíjnak, ötvennégy százalékuk szerint ugyanis ezután a levegő jelentősen tisztább és egészségesebb lesz (harmincnégy százalékuk azonban nem hisz benne).

Emellett a dugódíjpártiak szerint az intézkedés azért kiemelkedően fontos, mert ezzel a járókelők visszakaphatják a várost, az autók és a forgalom ugyanis túl sok helyet foglal el a városlakók életteréből. Negyvenkilenc százaléka a megkérdetteknek hisz abban, hogy amennyiben fizetős lenne a közlekedés, akkor kevesebb lenne az autó az adott zónákban, ezzel együtt nagyobb élettere lenne a gyalogoknak, harminckilenc százaléka azonban nem hisz ebben, szerintük ez csak egy plusz költség az autósoknak, de nem bír visszatartó erővel, ettől még ugyanannyian fognak behajtani a zónákba. 

Nem adottak a lehetőségek

Több olyan problémára rámutattak a megkérdezettek, amik megnehezítik a dugódíj kérdését. Ez ugyanis egy komplex intézkedés, amit több más intézkedés kell, hogy megelőzzön ahhoz, hogy igazán produktív legyen, és a célját maradéktalanul elérje. A kutatásban résztvevők hetvennégy százaléka ért egyet azzal, hogy a fővárosban nincs elegendő parkolóhely ahhoz, hogy a dugódíjat be lehessen vezetni. Ebből tehát az derül ki, hogy a lakosság túlnyomó többségének a véleménye az, hogy előbb a parkolási rendszert kellene megoldani, ezt kellene problémamentessé tenné, és a dugódíj bevezetése csak ezt követően lenne igazságos. A megkérdezetteknek mindössze tizenhárom százaléka vélekedett úgy, hogy a parkolási feltételek biztosítva vannak ahhoz, hogy a korlátozások megkezdődjenek.

Van azonban egy másik probléma is, amire a kutatásban résztvevők jelentős része rámutatott. Vélekedésük szerint ugyanis noha a dugódíj valóban tehermentesíthet bizonyos zónákat, ezzel azonban csak azt érnék el, hogy más zónák veszik át az adott zóna forgalmát, ami azt jelenti, hogy az egyik zóna csak a másik zóna kárára szabadulhat meg a túlzott forgalomtól. A válaszadók hetvenegy százaléka ért ezzel együtt, szerintük tehát a dugódíj igazságtalan bizonyos zónákkal és kerületekkel szemben. 

A megkérdezettek fele, ötvenöt százaléka úgy vélekedik a kérdésről, hogy egy újabb sarcot, anyagi megterhelést szeretnének az autósokra róni, ennek azonban nincs városfejlesztő szándéka, mindössze az önkormányzatok szeretnének rajta gazdagodni. A budapestieket leginkább a parkolási díj ösztönözhette arra, hogy így vélekedjenek, ugyanakkor ki kell emelni, hogy ezen véleményen leginkább a keleti megyékben élők voltak, különösen azok, akiknek dízelautójuk van, illetve évi 10 ezer kilométer fölött vezetnek. 

Nem elhanyagolható emellett az a szempont sem, hogy amennyiben egy ilyen intézkedés – bármilyen településen is – bevezetésre kerülne, az ottani városvezetésnek mindenképpen számolnia kellene a népszerűségének csökkenésével. A megkérdezettek hatvannégy százaléka szerint a dugódíj bevezetésével az is probléma, hogy a városvezető népszerűsége drasztikusan visszaesne. 

Konkrét számokban nézve

Nézzük meg tehát konkrétan, hogy mit gondol a lakosság a dugódíjról!

  • A megkérdezettek negyvenegy százaléka hasznosnak gondolja a dugódíj bevezetését, azonban negyvenhét százalékuk kifejezetten ellenzi ezt.
  • A megkérdezettek huszonnyolc százaléka úgy véli, hogy már minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapesten bevezessék a dugódíjat, szerintük így tehát bármikor be lehetne ezt vezetni. Ötvenkét százalékuk szerint még nincsnek meg a feltételek.
  • A vidéki nagyvárosok lakosainak több mint a fele határozottan elutasítja a dugódíjat, egyharmaduk azonban szívesen látná.

dugódíj dugódíj 2021 dugódíj Budapesten dugódíj elhalasztás dugódíj fogadtatás dugódíj vélemény dugódíj vélemények

Hasonló cikkek

Meddig érvényes egy bankkártya, és mit kell tudni az új bankkártyáról?

Bankszámlanyitás otthonról – Az ügyintézés menete

Kinek éri meg alapszámlát nyitni?

Legújabb

Meddig érvényes egy bankkártya, és mit kell tudni az új bankkártyáról?

Bankszámlanyitás otthonról – Az ügyintézés menete

Kinek éri meg alapszámlát nyitni?

Mire érdemes odafigyelni az életbiztosítás megkötésekor a biztos védelem érdekében?

Így kamatozhat a folyószámlán álló pénz

Címszavakban
adókedvezmény babaváró családtámogatás babaváró hitel BAR-lista lekérdezése betegszabadság táppénz családi adókedvezmény családi adókedvezmény összege családi pótlék családi pótlék igénylés családi pótlék összege CSED CSOK csok 10 millió CSOK 2016 CSOK hitel diplomás GYED dugódíj falusi csok fizetős utak GYED hitel hitel BAR listásoknak ingyenes jogosítvány KATA lakáshitel M1-es autópálya M3-as autópálya M6-os autópálya M7-es autópálya minimálbér minimálbér emelés minimálbér külföldön minimálbér összege munkanélküli segély igénylése napelem támogatás nyugdíj nyugdíjemelés nyugdíj fizetés időpontja nyugdíj utalás időpontja otthon melege program otthon melege program 2016 személyi hitel személyi kölcsön traffipax térkép táppénz összege
Kik vagyunk?

ZSEBREMEGY

Minden, ami zsebre megy: adózás, hitelek, kedvezmények, állami, rendszeres és rendkívüli támogatások, családtámogatások, pályázatok, a makro- és mikrogazdaságot érintő hírek.

Rovatok
  • Adózás
  • Állami támogatások
  • Díjköteles utak megyénként
  • Hitelek
  • Jó tudni
  • Rendszeres ellátások
  • Rövid hírek
Legfrissebb

Meddig érvényes egy bankkártya, és mit kell tudni az új bankkártyáról?

Bankszámlanyitás otthonról – Az ügyintézés menete

Kinek éri meg alapszámlát nyitni?

2015-2022 © ZsebreMegy.hu – Minden jog fenntartva!

  • Bemutatkozás
  • Adatvédelem
  • Impresszum
  • Kapcsolatfelvétel

2015-2023 © ZsebreMegy.hu – Minden jog fenntartva!

  • Bemutatkozás
  • Adatvédelem
  • Impresszum
  • Kapcsolatfelvétel

Írjon a fenti mezőbe és nyomjon Entert.