Előfordulhat, hogy átutaláskor az elutalt pénzösszeget tévedésből rossz számlaszámra utalja a küldő fél. Ez aggodalomra adhat okot, azonban fontos megőrizni a nyugalmat, és minél gyorsabban cselekedni annak érdekében, hogy a tévesen elutalt összeget a pénz küldője visszakapja.
Annak érdekében, hogy az elutalt pénzösszegek biztosan a megfelelő számlaszámra érkezzenek, mindig ellenőrizni kell az utalás elküldése előtt a fogadó fél bankszámlaszámát és nevét, akár többször is. Amennyiben az utalás indítója a kedvezményezettet nem ismeri, fontos a bankszámlaszám helyességének leellenőrzése. Amennyiben kétség merülne fel az átutalás helyességével kapcsolatban, segítséget kell kérni a banktól az információk ellenőrzésében, az utalás véglegesítése előtt. Fontos az is, hogy az átutalás megbízható banki alkalmazáson vagy online felületen keresztül történjen.
Ha mégis megtörténik a baj
Téves utalás esetén az első lépés a számlavezető bankkal történő haladéktalan kapcsolatfelvétel. A pénzintézet felé jelezni kell a téves utalás tényét, és segítséget kell kérni abban, hogy a rossz helyre küldött pénz visszakerüljön a küldő fél számlájára.
Az ügyintézés során meg kell adni azt a bankszámlaszámot, amelyre tévesen lett elutalva a pénz, az utalás időpontját és összegét, valamint amennyiben ismert, a kedvezményezett nevét. A bank ezután felveszi a kapcsolatot a téves utalás címzettjének pénzintézetével a GIRO rendszeren keresztül, és kéri, hogy a tévedésből elutalt összeget utalják vissza. Ekkor a kedvezményezett bankja a téves utalás tényéről tájékoztatja a kedvezményezettet, aki eldöntheti, hogy a pénzt visszautalja-e vagy megtartja.
Lényeges tudni, hogy a pénzintézetet téves utalás esetén nem terheli felelősség, mivel nem ő tévedett, és nem kötelessége a tévesen elutalt pénzösszeg visszaszerzésében segíteni, valamint, hogy a kedvezményezett dönthet úgy is, hogy nem utalja vissza az összeget. Utóbbi esetben az ügy jogi útra terelhető.