Az OTP Bank újabb biztonsági funkcióval védi a csalások ellen az ügyfeleit: hívás közben is ellenőrizhető az OTP MobilBank alkalmazásba belépve, hogy valóban a pénzintézet munkatársával folyik-e az adott telefonbeszélgetés.
Az OTP Bank biztonsági rendszere folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy ügyfelei maximális védelmet élvezhessenek pénzügyeik intézése közben. A védelem legújabb bővülése a MobilBank applikációt érintette, az új biztonsági funkció segítségével a pénzintézet ügyfelei könnyen és gyorsan kideríthetik, hogy a bank munkatársa hívta-e őket, vagy csalóval van dolguk. Ehhez a hívás alatt be kell lépni a MobilBank alkalmazásba, ahol ellenőrizni lehet a telefonhívás hitelességét. Az új biztonsági funkcióval az OTP a digitális biztonságot tovább erősítette.
Megerősített hitelesítési eljárások – szintén az ügyfelek biztonsága érdekében
Egy korábban bevezetett biztonsági funkció az ügyfelek védelmében, az online visszaélések ellen a megerősített hitelesítési eljárás, amelynek segítségével a banki tranzakciók még nagyobb biztonsággal folytathatók le a pénzintézet ügyfelei által.
Új biztonsági intézkedések
Annak érdekében, hogy ügyfelei biztonságban érezhessék magukat, miközben online pénzügyeiket intézik, az OTP Bank több új biztonsági intézkedést is bevezetett. A proaktív védelmi rendszer a bekövetkezett csalások kezelése mellett felismerésükre és megakadályozásukra is képes. Az erősített védelmi funkcióknak köszönhetően a gyanús tranzakciók azonosítását és blokkolását még hatékonyabban tudja végezni a bank rendszere. A valós idejű riasztások funkcióval az OTP azonnal értesíteni tudja az ügyfeleket, amennyiben gyanús tevékenység merül fel. A dinamikus, azaz az időről-időre változó jelszó is megnehezíti a csalók dolgát az adatok hozzáférésében. Az erősített azonosításnak köszönhetően pedig biztosított, hogy a bankszámlákhoz kizárólag az arra jogosultak férjenek hozzá.
Mit tehet az ügyfél a saját biztonsága érdekében?
Fontos, hogy a banki adatok ne kerüljenek illetéktelen kezekbe, azaz a belépési azonosítót és jelszót soha, senkinek sem szabad megadni. Lényeges az online bankolásra használt elektronikus eszközök folyamatos frissítése is, mivel a legújabb biztonsági frissítések és operációs rendszerek az eszközök védelmét jelentős mértékben megnövelik. Az ember sosem lehet elég óvatos – amennyiben kétségek merülnek fel egy telefonhívás vagy egy elektronikus levél valódiságával kapcsolatban, annak utána kell járni, illetve személyes adatokat ilyen esetben semmiféleképpen nem szabad megadni.