Ma már szinte minden elintézhető az otthon kényelméből, az interneten keresztül, nem kivétel ez alól a bankszámlanyitás sem. Néhány kattintást követően már rendelkezésre is áll a számla, ami igazán gyors és kényelmes megoldás, ráadásul a papírmentes ügyintézés miatt környezetbarát is.
Egyre többen választják az online számlanyitás lehetőségét, hiszen ezzel a megoldással nemcsak kényelmesen, de időpontfoglalás és sorban állás nélkül lehet bankszámlát nyitni.
Milyen előnyei vannak az online számlanyitásnak?
Az online történő bankszámlanyitáshoz nem szükséges a személyes jelenlét, az ügyintézés digitális csatornán, internetbankon vagy mobilalkalmazáson keresztül történik. Az online számlanyitás előnyei közé tartozik – az időtakarékossága mellett –, hogy a bankok többségénél akár hétvégén is megnyitható a számla, valamint az egyszerű, átlátható ügyintézés.
Mi szükséges az online számlanyitáshoz?
Online történő számlanyitás esetén, a személyazonosításra alkalmas okmányon, lakcímkártyán, adóazonosító jelen, valamint az azonosításhoz szükséges email címen vagy mobiltelefonon túl, szükség van egy online ügyintézésre alkalmas készülékre, valamint internetkapcsolatra is.
Az online bankszámlanyitás menete
Legelső lépésként ki kell választani a bankot, valamint a megfelelő számlacsomagot, figyelembe véve a számlavezetés havidíját, a bankkártya költségeit, a díjmentes készpénzfelvétel lehetőségét, valamint a mobilbank és a netbank szolgáltatásait, működését. Ezen kívül a számlacsomag kiválasztása előtt az érintetteknek fontos megvizsgálni a fiataloknak és a diákoknak szóló kedvezményeket is.
Az optimális bankszámlacsomag kiválasztását követen a számlanyitás folyamata megkezdhető a kiválasztott bank online felületén. Jellemzően a nevet és a születési adatokat, az édesanya nevét, az állampolgárságot, valamint az állandó lakóhelyet és telefonszámot, illetve az email címet kell megadni.
A személyazonosság igazolása az online számlanyitás folyamatában körülbelül 5-10 perces videóhívás segítségével történik, melynek során a bank ügyintézője ellenőrzi az ügyfél iratait. Ehhez lényeges, hogy a szükséges iratok elő legyenek készítve, így nem kell megszakítani az ügyintézés folyamatát. A videóhívást a bank alkalmazásán keresztül kell elindítani, és a hívás során be kell mutatni a személyes okmányokat, az ügyintéző pedig rögzíti a beszélgetést. A videóhíváshoz fontos a stabil internetkapcsolat, valamint a jó megvilágítás. Néhány bank esetében az azonosítás történhet Ügyfélkapu vagy eSzemélyi alkalmazás segítségével is.
Amennyiben az azonosítás sikeres, a szerződéshez kapcsolódó, digitálisan aláírandó dokumentumokat a bank elektronikus formában elküldi általában emailen vagy netbankban. Egyes pénzintézeteknél lehetőség van elektronikus aláírás alkalmazására is mobilalkalmazáson keresztül, így sem kinyomtatni, sem postázni nem szükséges a dokumentumokat.
A szerződéses dokumentumok ügyfél általi jóváhagyását követően a bank létrehozza a bankszámlát, amelyről sms-ben vagy emailen értesíti az ügyfelet. Ezután a számla használatra kész. A bankkártyát általában pár napon belül elküldi a pénzintézet, az alkalmazásban elérhető virtuális kártyával azonban rögtön lehet online vásárolni.
Az aktiválást követően a mobilalkalmazásba vagy a netbank felületére belépve beállíthatók a csoportos beszedések és az automatikus átutalások, a kedvenc funkciók, az értesítési beállítások, valamint a biztonsági azonosítás és a jelszavak.
Kényelmes, biztonságos és egyszerű megoldás
A bárki számára elérhető online számlanyitás kényelmes, biztonságos és teljes mértékben átlátható folyamat, amely energiát és időt spórol minden korosztály számára, és még a környezetet is kíméli. Az online történő ügyintézést követően a bankszámla már rendelkezésre is áll, mindez anélkül, hogy el kellene hagyni az otthon kényelmét.